Την ουσιαστική παράκαμψη του Συντάγματος και
την πώληση 10 από τα 25 κρατικά πανεπιστημιακά ιδρύματα σε ιδιώτες πρότεινε ο
υπουργός Εσωτερικών Ευριπίδης Στυλιανίδης κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε
συνέδριο με τίτλο «Εκπαίδευση και Καινοτομία στον 21ο αιώνα - Ανοίγοντας τα
σύνορα στην Επιχειρηματική Αγορά» που διοργάνωσε το Βρετανικό Συμβούλιο....
Ο κ. Στυλιανίδης παραδέχθηκε ότι το Σύνταγμα δεν επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων ή την ιδιωτικοποίηση των υπαρχόντων και πρόσθεσε ότι «ο χρόνος που απαιτείται για μία νέα αναθεωρητική προσπάθεια, δεν επιτρέπει στην Ελλάδα να καλύψει το χαμένο έδαφος στο διεθνή ανταγωνισμό της εκπαίδευσης και της έρευνας».
Ετσι, με την επισήμανση ότι «για να μπορέσει η Ελλάδα να προλάβει τις εξελίξεις δεν αρκεί πλέον να αλλάξει το εμπόδιο του Συντάγματος, αλλά πρέπει έξυπνα να το προσπεράσει» και την προσθήκη ότι «ο προϋπολογισμός της χώρας μας επαρκεί για τη χρηματοδότηση περίπου 15 πανεπιστημίων από τα 25 που διαθέτουμε, με συνέπεια να απειλούνται τα υπόλοιπα με κλείσιμο ή μαρασμό και να διακυβεύεται πλήρως στην πράξη η συνταγματική επιταγή για δημόσια δωρεάν παιδεία», πρότεινε:
Ο κ. Στυλιανίδης παραδέχθηκε ότι το Σύνταγμα δεν επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων ή την ιδιωτικοποίηση των υπαρχόντων και πρόσθεσε ότι «ο χρόνος που απαιτείται για μία νέα αναθεωρητική προσπάθεια, δεν επιτρέπει στην Ελλάδα να καλύψει το χαμένο έδαφος στο διεθνή ανταγωνισμό της εκπαίδευσης και της έρευνας».
Ετσι, με την επισήμανση ότι «για να μπορέσει η Ελλάδα να προλάβει τις εξελίξεις δεν αρκεί πλέον να αλλάξει το εμπόδιο του Συντάγματος, αλλά πρέπει έξυπνα να το προσπεράσει» και την προσθήκη ότι «ο προϋπολογισμός της χώρας μας επαρκεί για τη χρηματοδότηση περίπου 15 πανεπιστημίων από τα 25 που διαθέτουμε, με συνέπεια να απειλούνται τα υπόλοιπα με κλείσιμο ή μαρασμό και να διακυβεύεται πλήρως στην πράξη η συνταγματική επιταγή για δημόσια δωρεάν παιδεία», πρότεινε:
Να αξιολογηθεί πιλοτικά η υλική και άυλη αξία κάποιων ΑΕΙ.
Να μετοχοποιηθεί το 49% και να διατεθεί σε ελληνικά ιδρύματα, εφοπλιστές, επιχειρηματίες, που θέλουν πραγματικά να επενδύσουν στην παιδεία.
Σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών «ο ιδιώτης επενδυτής αναλαμβάνει και το διοικητικό και το αναπτυξιακό μάνατζμεντ του Ιδρύματος, περιορίζοντας τον πρύτανη στην επιστημονική εκπροσώπηση και στα ακαδημαϊκά του καθήκοντα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου