..

Kαι μεις τι περιμένουμε. Ότι οι κουφοί παραχωρήσεις θα μας κάνουν; Οι αχόρταγοι κάτι θα μας δώσουν; Ότι οι λύκοι θα μας ταϊσουνε αντί να μας καταβροχθίσουν; Ότι από φιλία θα μας προσκαλέσει η τίγρης να της βγάλουμε τα δόντια; Τέτοια περιμένουμε; (Μπ. Μπρεχτ)

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

Νομοσχέδιο που καταργεί τις ΣΣΕ και ξεπουλά τα λιμάνια.



Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο της τρικομματικής κυβέρνησης σχετικά με τη ναυτιλία με τίτλο: «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις», το οποίο αποτελεί, επί της ουσίας, ένα ακόμη δώρο της κυβέρνησης προς τους εφοπλιστές αφού τους παραδίδει εξ ολοκλήρου τον έλεγχο της ακτοπλοΐας.
Ενδεικτικά, το νομοσχέδιο προβλέπει:
- Κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αρχίζοντας από τα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων και το ξεχαρβάλωμα των οργανικών συνθέσεων των επιβατηγών πλοίων, ξεκινώντας καταρχήν από τους ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (μαγείρους, καμαρότους κ.ά.), τους οποίους αποβάλλει από την οργανική σύνθεση. Οι οργανικές συνθέσεις είναι άμεσα συνδεδεμένες με την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Χτύπημα στις οργανικές συνθέσεις σημαίνει ότι τίθενται ζωές σε κίνδυνο.

- Διαμορφώνεται έτσι καθεστώς «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, απληρωσιάς στα καράβια και δουλεμπορίου. Ήδη σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας τα πληρώματα είναι απλήρωτα πάνω από μισό χρόνο. Αυτή την περίοδο 109 ναυτεργάτες από 7 επιβατηγά πλοία βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας, διεκδικώντας τα δεδουλευμένα τους. Το ΝΑΤ θα δεχτεί τη χαριστική βολή.
- Κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης. Δίνει το ελεύθερο στους εφοπλιστές να βάζουν πλοία σε όποια γραμμή θέλουν, για όσο διάστημα τους συμφέρει, καθορίζοντας αυτοί τις τιμές στα εισιτήρια. Δηλαδή, ξεχαρβαλώνεται το ακτοπλοϊκό δίκτυο και νησιά απειλούνται με απομόνωση.
- Τροποποίηση του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, μετατρέποντας σε ιδιωτική υπόθεση του εκάστοτε υπουργού Ναυτιλίας με τους εφοπλιστές από τη δρομολόγηση του πλοίου μέχρι την οργανική του σύνθεση, ενώ οι αποφάσεις «που εκδίδονται κατά πλοίο δεν δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και δεν αναρτώνται στο διαδίκτυο»! Κοινώς εν κρυπτώ.
- Ιδιωτικοποίηση των λιμενικών δικτύων και υποδομών της χώρας, βγάζοντας στο σφυρί κυριαρχικά της δικαιώματα. Η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών θα «συνοδευτεί» με τη συντριβή των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων τους, για να παραδοθούν «καθαρά» από ΣΣΕ και συνολικά εργασιακά δικαιώματα στα πρότυπα του εργασιακού κάτεργου της COSCO. Στο στόχαστρο είναι και η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, αφού ανήκει στον ΟΛΠ που ιδιωτικοποιείται, αλλά και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, τα οποία είναι ενταγμένα στο Αττικό Λιμενικό Δίκτυο που παραδίδεται στα μονοπώλια με ό,τι σημαίνει αυτό για τους εργαζόμενους των ναυπηγείων.
902.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ

Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.

Το ιστολόγιο bellos blogspot.com εκφράζουν απολύτως οι αναρτήσεις που αναφέρουν την υπογραφή bellosblog. Αναρτήσεις άλλων ή αναδημοσιεύσεις ή σχόλια που δημοσιεύονται σ'αυτό το ιστολόγιο, εκφράζουν αυτούς που τα υπογράφουν και όχι απαραίτητα το bellosblog