Με τα γνωστά «ταρατατζούμ» αναμένεται να κόψει κορδέλα και στο τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού σήμερα η κυβέρνηση.
Στους εν λόγω πανηγυρισμούς, μάλιστα, που κρύβουν ότι ο λαός έχει πληρώσει διπλά και τρίδιπλα τους δρόμους αυτούς και τώρα του ζητείται να τους ξαναπληρώνει, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών κάνει «σημαία» το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, που αναμένεται να ξεκινήσει από το 2018 και σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται θα μειώσει το κόστος μετακινήσεων για τους χρήστες των Εθνικών οδών.
Αποσιωπά ωστόσο το γεγονός ότι οι όμιλοι εκμετάλλευσης των αυτοκινητόδρομων έχουν, βάσει συμβάσεων, εξασφαλισμένα έσοδα για τα επόμενα 30 χρόνια, τα οποία θα τα εισπράττουν «βρέξει - χιονίσει», ενώ εάν αυτά πέσουν κάτω από ένα όριο, τότε το Ελληνικό Δημόσιο αποποιείται τα δικαιώματά του επί των εισπράξεων, για να τους καλύψει τη «χασούρα».
Το ζήτημα είναι πως το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων δεν έχει σκοπό τη μείωση του κόστους για τα λαϊκά στρώματα, αλλά την πλήρη εξασφάλιση εσόδων στις εταιρείες εκμετάλλευσης των αυτοκινητόδρομων, αφού θα τους παρέχει καλύτερο ελέγχο των μετακινήσεων, ενώ η επιβολή ψηφιακής χιλιομετρικής χρέωσης μεσοπρόθεσμα θα οδηγήσει στη γενίκευση της επιβολής διοδίων.
Ετσι, δεν θα είναι απίθανο να υπάρξει κάποια ελάχιστη μείωση του κόστους για ορισμένες κατηγορίες του πληθυσμού - μιλάμε για πενταροδεκάρες - αλλά με δεδομένο ότι είναι σταθερό το ποσό που θα πρέπει να εισπράξουν οι εταιρείες εκμετάλλευσης, το μόνο που θα συμβεί είναι η ανακατανομή του κόστους των διοδίων μεταξύ των λαϊκών στρωμάτων.
"...τα οποία θα τα εισπράττουν «βρέξει - χιονίσει», ενώ εάν αυτά πέσουν κάτω από ένα όριο, τότε το Ελληνικό Δημόσιο αποποιείται τα δικαιώματά του επί των εισπράξεων, για να τους καλύψει τη «χασούρα»."
ΑπάντησηΔιαγραφή=========
Κατ' τ' άλλα το κράτος είναι ένας ουδέτερος μηχανισμός...