Είχε μαλλιάσει η γλώσσα διαφόρων οργανώσεων προστασίας καταναλωτών να επισημαίνουν «προσοχή στα ψιλά γράμματα» για τις συμβάσεις για τραπεζικά δάνεια.
Οι καταναλωτές, βεβαίως, καίγονταν γι' άλλο, να πάρουν το δάνειο και βλέπουμε. Μετά την απομάκρυνση από το ταμείο κανένα λάθος δεν αναγνωρίστηκε κι έτσι αρκετοί έχασαν τα σπίτια τους, άλλοι τα μαγαζιά τους. Η σύσταση για προσοχή στα ψιλά γράμματα παραμένει. Κι αφορά, πλέον, όχι μόνο τα τραπεζικά δάνεια.
Παράδειγμα: Στην αφίσα για την ομιλία του πρωθυπουργού με αφορμή την 1η επέτειο της εκλογικής νίκης του ΣΥΡΙΖΑ, ο διαφημιστής επέλεξε να προβάλει μια γιγάντια μούρη Τσίπρα και με βαριά χοντρά γράμματα τρεις λέξεις: Αριστερά, Μάχη, Τσίπρας. Κατανοητή η ταύτιση που επιχειρεί.
Στα ψιλά, στα πολύ ψιλά γράμματα της σχετικής αφίσας διαβάζουμε: Αλληλεγγύη, Δημοκρατία, Κοινωνική Δικαιοσύνη. Επέλεξε, δηλαδή, ο διαφημιστής, σχεδόν να κρύψει αυτό το τρίπτυχο γιατί η προβολή του δημιουργεί αυτόματα αρνητικούς συσχετισμούς:
Η Αλληλεγγύη έχει εκφραστεί ήδη υπέρ των αδυνάτων βιομηχάνων με παροχή ακόμα πιο φτηνών εργατών.
Τη Δημοκρατία την βίωσαν οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι που δέχτηκαν στο κεφάλι τα γκλομπς όταν διαδήλωναν στο Μαξίμου.
Και η Κοινωνική Δικαιοσύνη αποτυπώνεται πλήρως στο λαϊκό εισόδημα: Ο διαφημιστής, λοιπόν, επέλεξε να βάλει στα ψιλά αυτά που κάνουν «τζιζ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου