..

Kαι μεις τι περιμένουμε. Ότι οι κουφοί παραχωρήσεις θα μας κάνουν; Οι αχόρταγοι κάτι θα μας δώσουν; Ότι οι λύκοι θα μας ταϊσουνε αντί να μας καταβροχθίσουν; Ότι από φιλία θα μας προσκαλέσει η τίγρης να της βγάλουμε τα δόντια; Τέτοια περιμένουμε; (Μπ. Μπρεχτ)

Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025

ΝΕΟ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ»

«ΝΑΤΟ εξπρές» χωρίς κανέναν έλεγχο στο περιεχόμενο των στρατιωτικών φορτίων

Ο «Ριζοσπάστης» αποκάλυψε στο χτεσινό του φύλλο έγγραφα και ηχητικά ντοκουμέντα που αναδεικνύουν πως για τις ανάγκες στρατιωτικών μεταφορών των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας έχει γεμίσει με κυριολεκτικά φορτία θανάτου, τα οποία εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους όχι μόνο για το ίδιο το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και για τις κατοικημένες περιοχές από τις οποίες αυτά διέρχονται.

Σήμερα, δίνεται συνέχεια στις αποκαλύψεις από τα έγγραφα που έχει στη διάθεσή του ο «Ριζοσπάστης» και προέρχονται από την ηλεκτρονική αλληλογραφία μεταξύ του Τμήματος Εμπορευματικών Μεταφορών της «Hellenic Train» και του Τμήματος Κανόνων Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ.

Υπενθυμίζεται πως μόνο το διάστημα Νοέμβρης 2022 - Απρίλης 2023 καταγράφονται στα σχετικά έγγραφα τουλάχιστον 19 άδειες για μεταφορές στρατιωτικού υλικού, από την Αλεξανδρούπολη και τη Θεσσαλονίκη προς την Πολωνία και τη Ρουμανία, που χαρακτηρίζονται «Εξαιρετικές Στρατιωτικές Μεταφορές». Οι άδειες αυτές αφορούν πολλαπλές αποστολές και όχι μόνο μία αμαξοστοιχία. Αποτελούν «εξαιρετικές» μεταφορές καθώς το φορτίο τους, τα στρατιωτικά οχήματα των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ υπερβαίνουν τις τυπικές διαστάσεις των βαγονιών που τα μεταφέρουν και εξέχουν του «περιτυπώματος φόρτωσης».

                   Αδειες και έλεγχοι μόνο στο βάρος και τις διαστάσεις

Στα συνοδευτικά έγγραφα των αδειών αναφέρονται αναλυτικά οι διαστάσεις των στρατιωτικών οχημάτων του αμερικανικού στρατού που μεταφέρονται στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Στις άδειες για τα δρομολόγια που έχει στη διάθεσή του ο «Ριζοσπάστης» αναφέρονται αποστολές τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης «Bradley», αυτοκινούμενων πυροβόλων «Μ109 Paladin», αρμάτων μάχης «Abrams», καθώς επίσης διαφόρων στρατιωτικών φορτηγών και ερπυστριοφόρων οχημάτων.

Οι άδειες, πέρα από την ακριβή σύνθεση των στρατιωτικών οχημάτων, είναι πανομοιότυπες. Για παράδειγμα, η άδεια «Στρατιωτική Εξαιρετική Μεταφορά ΕΜ109-1D/22» με «υπέρβαση περιτυπώματος φορτώσεως» διαφόρων στρατιωτικών οχημάτων «από ΣΣ Αλεξανδρούπολη - Δίκαια σε Πολωνία μετ' επιστροφής», που εκδόθηκε στις 28/11/2022, αναφέρει ότι «δίνεται για αποστολές των προαναφερόμενων συνθέσεων (...) μέχρι 31-12-2023 υπό προϋποθέσεις». Οι προϋποθέσεις αυτές αφορούν βάρος και τις διαστάσεις του φορτίου (π.χ. 20t ανά άξονα για 2-αξονικές και 4-αξονικές Φ/Α), αλλά και άλλες οδηγίες.

Για παράδειγμα, σημειώνεται ότι «οι συρμοί θα συνοδεύονται από εργοδηγό γραμμής της περιοχής δικαιοδοσίας του εκάστοτε Τμήματος Γραμμής για την άμεση αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων στο περιτύπωμα Ελευθέρας Διατομής». Μάλιστα, όλες οι στρατιωτικές μεταφορές που αποτυπώνονται στα έγγραφα ορίζονται ως «τύπου C» και έχουν την απόλυτη προτεραιότητα στη χρήση του δικτύου. Σημαντική διαφορά αποτελεί το γεγονός ότι οι υπόλοιπες «εξαιρετικές μεταφορές» αυτής της περιόδου που δεν χαρακτηρίζονται «στρατιωτικές» είναι «τύπου Α».

Οι στρατιωτικές μεταφορές απαγορεύεται να διασταυρώνονται τόσο στα σημεία στάθμευσης όσο και στην ανοικτή γραμμή με άλλες Εξαιρετικές Μεταφορές τύπου «Β», «C» ή «D», ενώ οι απλές εμπορευματικές μεταφορές έχουν τον ίδιο περιορισμό μόνο με «τύπου D».

Οσον αφορά τις προβλέψεις για τους ελέγχους σημειώνεται μόνο πως «δεν θα υπάρξει διαφοροποίηση των επιτόπου συνθηκών» και πως «το συνολικό φορτίο θα ελέγχεται αρμοδίως και από τα συνοδευτικά έγγραφα, ώστε να επιβεβαιώνεται η τήρηση των 20t ανά άξονα για 2-αξονικές και 4-ξονικές Φ/Α και 15,5t/άξονα για τις 6-αξονικές Φ/Α, ως μέγιστο φορτίο ανά άξονα. Σε κανένα σημείο της άδειας δεν υπάρχει αναφορά στο περιεχόμενο των αποστολών, πράγμα που εγείρει πλήθος ερωτημάτων, καθώς όπως έχει αποτυπωθεί και σε φωτογραφικό υλικό, τα τρένα των ΑμερικανοΝΑΤΟικών δεν μεταφέρουν μόνο στρατιωτικά οχήματα, αλλά και άλλο πολεμικό υλικό σε κοντέινερ, το περιεχόμενο των οποίων παραμένει εντελώς άγνωστο».

               Χωρίς κανένα μέτρο ασφάλειας για το περιεχόμενο των «ΝΑΤΟ εξπρές»

Δημοσίευμα του 902.gr για τον εκτροχιασμό τρένου με Αμερικανικό πολεμικό υλικό στην Αλεξανδρούπολη 

Το γεγονός ότι το περιεχόμενο των κοντέινερ είναι άγνωστο, προκαλεί τεράστιες ανησυχίες, καθώς τουλάχιστον στην Αλεξανδρούπολη και τη Θεσσαλονίκη όπου έχουν καταγραφεί μεταφορές στρατιωτικού υλικού του ΝΑΤΟ με τρένα, οι γραμμές από τα δύο λιμάνια διαπερνούν τον αστικό ιστό. Σε καμία από τις δύο περιπτώσεις δεν έχει καταγραφεί να λαμβάνεται το οποιοδήποτε προληπτικό μέτρο ασφάλειας, ενώ αναπάντητο παραμένει το ερώτημα αν ακόμα και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο γνωρίζουν το τι περιέχουν τα κοντέινερ που μεταφέρουν.

Είναι χαρακτηριστικό πως όταν τον Δεκέμβρη του 2022 ένα τέτοιο τρένο, με στρατιωτικά οχήματα αλλά και τέτοια κοντέινερ είχε εκτροχιαστεί στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και καθ' όλη τη διάρκεια των εργασιών αποκατάστασης του συρμού, δεν λήφθηκε άλλο μέτρο προστασίας. Πέρα από τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου, στελέχη της αστυνομίας και του στρατού δεν κινητοποιήθηκε κανένας άλλος κρατικός μηχανισμός. Αλλωστε και τα άλλα φορτία με σφαίρες με ΤΝΤ που έχουν «πιαστεί στα πράσα» να μεταφέρονται με φορτηγά, όπως αυτό με τις σφαίρες για το Ισραήλ στον Πειραιά, ή το πρόσφατο φορτίο στο Λαύριο είχαν απλά ένα... αυτοκόλλητο στο κοντέινερ που καταδείκνυαν πως το φορτίο του είχε εκρηκτικά.

                         «Γνώριμη» εικόνα τα εκτροχιασμένα τρένα με επικίνδυνα φορτία

Στις 02/12/2022 είχε εκτροχιαστεί στην Αλεξανδρούπολη τρένο φορτωμένο με πολεμικό υλικό του Αμερικανικού Στρατού

Η εικόνα του εκτροχιασμένου τρένου με τα αμερικανοΝΑΤΟικά στρατιωτικά οχήματα και τα κοντέινερ είχε κάνει αίσθηση και προβλήθηκε από πολλά ΜΜΕ της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ωστόσο δεν αποτελεί μεμονωμένο περιστατικό. Κάθε άλλο, αφού οι εκτροχιασμοί τέτοιων τρένων ακριβώς λόγω του μεγάλου φόρτου εκτροχιάζονται συχνά, αναδεικνύοντας και το μέγεθος των κινδύνων στους οποίους βάζει η κυβέρνηση τον ελληνικό λαό.

Ενδεικτικά, τον Ιούνη του 2019, ένα τρένο φορτωμένο με στρατιωτικά όπλα και επικίνδυνα υλικά εκτροχιάστηκε στη βορειοανατολική Νεβάδα των ΗΠΑ. Η αμαξοστοιχία των 22 βαγονιών ήταν φορτωμένη με νιτρικό νάτριο (χρησιμοποιείται και στην παρασκευή εκρηκτικών), χειροβομβίδες, βόμβες και στρατιωτικά καύσιμα.

Τον Μάρτη του 2020, πέντε βαγόνια μιας αμαξοστοιχίας που μετέφερε στρατιωτικό εξοπλισμό εκτροχιάστηκαν στα σύνορα της πολιτείας Αλαμπάμα με τη Φλόριντα. Η αμαξοστοιχία μετέφερε στρατιωτικά οχήματα και εξοπλισμό.

Τον Οκτώβρη του 2023, τουλάχιστον 13 βαγόνια μιας αμαξοστοιχίας που μετέφερε στρατιωτικό εξοπλισμό και ταξίδευε από την Καλιφόρνια προς το Φορτ Κάρσον, μια εγκατάσταση του αμερικανικού στρατού λίγο έξω από το Κολοράντο Σπρινγκς, εκτροχιάστηκαν. Μάλιστα, σε πέντε από αυτά τα βαγόνια σημειώθηκαν καταστροφικές ζημιές. Αξιωματούχοι του Φορτ Κάρσον δήλωσαν ότι τα βαγόνια του τρένου είχαν στρατιωτικά οχήματα και άλλο εξοπλισμό όταν εκτροχιάστηκαν.

902.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ

Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.

Το ιστολόγιο bellos blogspot.com εκφράζουν απολύτως οι αναρτήσεις που αναφέρουν την υπογραφή bellosblog. Αναρτήσεις άλλων ή αναδημοσιεύσεις ή σχόλια που δημοσιεύονται σ'αυτό το ιστολόγιο, εκφράζουν αυτούς που τα υπογράφουν και όχι απαραίτητα το bellosblog