Ωμή και απροκάλυπτη κοροϊδία για το λαό που ματώνει καθημερινά για τα κέρδη του κεφαλαίου αποτελεί η χτεσινή φιέστα, που έστησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και προσωπικά ο πρωθυπουργός, Αλ. Τσίπρας, για να εμφανίσει τους εφοπλιστές ως «κοινωνικά ευαίσθητους» και «αρωγούς» της... δίκαιης ανάπτυξης, επειδή ως «μεγάλοι πατριώτες», που είναι, δέχτηκαν να υπογράψουν «συνυποσχετικό» με την κυβέρνηση, το οποίο προβλέπει ότι θα προσφέρουν ετησίως «το 10% των εισαγόμενων μερισμάτων των φυσικών προσώπων» στον προϋπολογισμό της χώρας.
Οι σχετικές υπογραφές «έπεσαν» χτες ανάμεσα στον πρωθυπουργό και τον πρόεδρο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμη, στο Μέγαρο Μαξίμου, με τον πρωθυπουργό ούτε λίγο ούτε πολύ να ζητάει από το λαό να πει και «ευχαριστώ» στους εφοπλιστές επειδή, όπως είπε, «όλοι γνωρίζουν ότι με βάση το Σύνταγμα και την κείμενη νομοθεσία θα μπορούσατε να έχετε αποφύγει οποιαδήποτε συνεισφορά.
Εντούτοις, το γεγονός ότι αντιλαμβάνεστε την ανάγκη να στηριχτεί η προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης για την ανάκαμψη της οικονομίας και την ενίσχυση, συνεπώς, της δημοσιονομικής μας ικανότητας σηματοδοτεί την εθνική ευθύνη που συμμερίζεστε να βγούμε από την κρίση». Πρόσθεσε πως «όλοι επίσης πρέπει να αντιληφθούμε ότι έξοδος από την κρίση σημαίνει μεγαλύτερες ευκαιρίες στο επιχειρείν για όλους»...
Ολα αυτά την ώρα που ο λαός στενάζει απ' τη φορολεηλασία και οι εφοπλιστές βλέπουν τα κέρδη τους να γιγαντώνονται απ' τη στυγνή εκμετάλλευση των ναυτεργατών, απολαμβάνοντας επί σειρά ετών φοροαπαλλαγές και ασύλληπτα προνόμια.
Ανάλογο «συνυποσχετικό» άλλωστε είχαν υπογράψει οι εφοπλιστές και με τη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, το οποίο προέβλεπε ότι την τριετία 2014 - 2016 οι εφοπλιστές θα κατέβαλλαν 420 εκατ. ευρώ, που επίσης συνοδεύτηκε με τις ανάλογες τυμπανοκρουσίες. Το 2017 το «συνυποσχετικό» παρατάθηκε, ενώ τώρα υπογράφεται καινούργιο, το οποίο θα είναι «επ' αόριστο».
Είναι χαρακτηριστικό ότι το «συνυποσχετικό» των 420 εκατ. ευρώ αντιστοιχούσε για τους εφοπλιστές σε περίπου... 20 ευρώ τη μέρα ανά μονάδα πλοίου. Ωστόσο, ουδέποτε έγινε γνωστό αν τελικά οι εφοπλιστές κατέβαλαν ακόμα και αυτό το εικοσάρικο.
Τώρα, με το νέο «συνυποσχετικό» και τον τρόπο υπολογισμού της ...«οικειοθελούς προσφοράς» των εφοπλιστών επί των εισαγόμενων μερισμάτων των φυσικών προσώπων (μια σταγόνα δηλαδή στον ωκεανό των εφοπλιστικών κερδών), είναι άγνωστο αν μπορεί να γίνεται λόγος ακόμα γι' αυτές τις λιγότερο από πενταροδεκάρες της προηγούμενης συμφωνίας. Ενδεικτικά εξάλλου είναι χτεσινά δημοσιεύματα που θριαμβολογούσαν επειδή αναμένεται ότι κάθε χρόνο θα μπαίνουν στα κρατικά ταμεία... 75 εκατ. ευρώ.
Ολα αυτά την ώρα που η αξία του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών, που αριθμεί περίπου 5.000 πλοία, υπολογίζεται στα 105,22 δισ. δολάρια (μόνο πέρυσι αυξήθηκε κατά 5 δισ.!), αφού οι «εθνικοί ευεργέτες» της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, με την αβάντα και της σημερινής κυβέρνησης, ξηλώνουν παραπέρα τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, προσπαθούν να επεκτείνουν τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, αρνούνται να υπογράψουν ΣΣΕ από το 2010, απολαμβάνουν επιδοτήσεις - «ζεστό» χρήμα με τη σέσουλα, απίθανα προνόμια και πάνω από 50 φοροαπαλλαγές, ακόμα και αφορολόγητο πετρέλαιο την ώρα που ο λαός ξεπαγιάζει.
Επιπρόσθετα, όλες οι φοροαπαλλαγές και τα προνόμιά τους είναι και συνταγματικά κατοχυρωμένα καθώς συμπεριλαμβάνονται στο άρθρο 107 του Συντάγματος, που μόνο το ΚΚΕ στην πρόσφατη συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση πρότεινε να καταργηθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου