Ψηφίστηκε με «fast track» διαδικασίες χτες στην Ολομέλεια της Βουλής η «σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ», με την οποία η κυβέρνηση ολοκληρώνει την ιδιωτικοποίηση και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, η οποία προωθείται με την πώληση του 67% των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ στην κοινοπραξία «South Europe Gateway Thessaloniki» (SEGT), των εταιρειών «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS»).
Η σύμβαση υπερψηφίστηκε από τη ΝΔ, με τον εισηγητή της Γ. Πλακιωτάκη να αναφέρει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «υλοποιεί τη δική μας πολιτική των παραχωρήσεων», την Ενωση Κεντρώων και το Ποτάμι. Η Δημοκρατική Συμπαράταξη ψήφισε «παρών» θεωρώντας το τίμημα χαμηλό. Η ναζιστική Χρυσή Αυγή καταψήφισε, με τον ειδικό της αγορητή Ν. Κούζηλο να ζητάει «αξιοποίηση μέσω υποπαραχωρήσεων», όπως ακριβώς ζητάνε και οι εφοπλιστές.
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο, σημείωσε ότι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού «υπακούει στις γενικότερες στρατηγικές επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης που, πέρα από την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων, εντάσσεται και στους γενικότερους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς στην περιοχή για τον γεωστρατηγικό έλεγχο περιοχών και δρόμων μεταφοράς εμπορευμάτων και Ενέργειας, σχεδιασμοί βεβαίως που πυροδοτούν και εντάσεις στην περιοχή, όπως βλέπουμε».
«Ταυτόχρονα - πρόσθεσε - υπηρετεί και τους σχεδιασμούς του εγχώριου κεφαλαίου για τη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών», για να αναβαθμίσει το ρόλο της στην ευρύτερη περιοχή. Αναφέρθηκε στα άρθρα που δείχνουν ότι στο όνομα της «δίκαιης ανάπτυξης» που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση, δεν δεσμεύεται ο «επενδυτής» ούτε για θέσεις εργασίας, ούτε για εργασιακά δικαιώματα, ενώ σημείωσε ότι πρόκειται για αρνητική εξέλιξη συνολικά για το λαό της Θεσσαλονίκης, αφού «θα γίνει αιτία για να ακριβύνουν βασικά αγαθά που καταναλώνει σήμερα η λαϊκή οικογένεια και που μεταφέρονται μέσα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης», ενώ θα φέρει ισχυρό πλήγμα σε βάρος αυτοαπασχολούμενων και μικρών επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται γύρω από το λιμάνι.
Τροπολογία για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Στο νομοσχέδιο, κατατέθηκε από το υπουργείο Αμυνας τροπολογία που αφορά «την επέκταση του προγράμματος των υποβρυχίων κατά 18.800.000 ευρώ». Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Αμυνας, Δ. Βίτσα, από το ποσό αυτό τα 13.600.000 ευρώ είναι μισθοδοσία, τα 1.200.000 είναι λειτουργικά έξοδα και τα 4.000.000 είναι τεχνική υποστήριξη, υλικά για την ολοκλήρωση του προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού.
Το ΚΚΕ ψήφισε «παρών» στην τροπολογία. Οπως τόνισε ο Γ. Δελής η κυβέρνηση «συνηθίζει κάθε 6 μήνες να καταθέτει μια ανάλογη τροπολογία» για την καταβολή των μισθών των εργαζομένων, ωστόσο η απαξίωση των ναυπηγείων συνεχίζεται όπως και η ομηρία των εργαζομένων.
Υπενθύμισε ότι τα αραβογερμανικά μονοπώλια που εκμεταλλεύονται το ναυπηγείο έχουν πάρει κοντά 3 δισ. ευρώ και ακόμα να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα, έχουν αποδεκατίσει τις θέσεις εργασίας, ενώ από το 2012 δεν καταβάλλουν μισθούς στους 850 εργαζόμενους που έχουν απομείνει (από 2.000) και που από το 2014 πληρώνονται από το υπουργείο Αμυνας, αφού πρώτα προχώρησε σε μειώσεις 35%, έκοψε επιδόματα και επέβαλε ατομικές συμβάσεις.
Σημείωσε ακόμη πως το εμπορικό τμήμα του ναυπηγείου από το 2010 είναι κλειστό και σε διαδικασία εκποίησης των περιουσιακών του στοιχείων με απόφαση της ΕΕ και τόνισε ότι «η σημερινή κυβέρνηση, συνεχίζοντας, ξεδιπλώνει τους σχεδιασμούς της ΕΕ για τα ναυπηγεία παζαρεύει το μέλλον τους για να εξασφαλίσει νέο, ζεστό χρήμα και τα σχετικά προνόμια στους μονοπωλιακούς ομίλους χωρίς απολύτως καμία εξασφάλιση των θέσεων εργασίας και των δικαιωμάτων των εργαζομένων».
«Το αδιέξοδο, τόνισε, του σημερινού καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, στο οποίο βαδίζει και η σημερινή κυβέρνηση, είναι ολοφάνερο και καταστροφικό για τους εργαζομένους, αλλά και για τις παραγωγικές δυνατότητες που έχει αυτή η χώρα να τις θέσει σε όφελος του λαού».
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 23022018
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου