ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2019
«Πάρε κόσμε» στο κεφάλαιο, «μέρισμα» κοροϊδίας στο λαό
Οι αμφίβολες εκπτώσεις στον ΕΝΦΙΑ για ορισμένες κατηγορίες ιδιοκτητών ισχύουν μόνο για το 2019, ενώ η μόνιμη μείωση της φορολογίας στο κεφάλαιο προνομοθετείται και για το 2022!
Στο αστρονομικό ύψος των 9,5 δισ. ευρώ, με αντίστοιχες «εξοικονομήσεις» σε ετήσια βάση, φτάνουν οι περικοπές των κρατικών κονδυλίων που ξεδίπλωσε η σημερινή κυβέρνηση για την περίοδο μέχρι και το 2017, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ), τα οποία επικυρώθηκαν νωρίτερα φέτος, χωρίς «αστερίσκους» από τη στατιστική υπηρεσία της ΕΕ (Γιούροστατ).
Βέβαια, στα ποσά αυτά θα προστεθούν τόσο τα αντιλαϊκά μέτρα του 2018, όσο και αυτά που έρχονται για το 2019, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά και για τα επόμενα χρόνια, στη ρότα της υπεραπόδοσης των στόχων για τα πρωτογενή πλεονάσματα.
Πρόκειται για κονδύλια που αφορούν στην κάλυψη ακόμη και στοιχειωδών αναγκών της λαϊκής οικογένειας, όπως αυτά καταγράφονται σε επίπεδο γενικής κυβέρνησης, όπου συμπεριλαμβάνονται οι δαπάνες των ασφαλιστικών και των άλλων φορέων της κρατικής διοίκησης. Βέβαια, τα εν λόγω στοιχεία ενσωματώνουν και τα λεγόμενα «κοινωνικά μερίσματα» των προηγούμενων ετών, που δεν αλλοιώνουν όμως ούτε στο ελάχιστο το εύρος της αντιλαϊκής πολιτικής.
Σε ό,τι αφορά τα έσοδα της γενικής κυβέρνησης, ως αποτέλεσμα της εντεινόμενης φοροληστείας απέναντι στο λαό, μεταξύ 2015 - 2017 καταγράφεται διόγκωση ύψους 1,77 δισ. ευρώ. Σε αυτό το πλαίσιο, η «σούμα» (καρατόμηση κοινωνικών κονδυλίων, ενίσχυση της φοροληστείας) ξεπερνά τα 11 δισ. ευρώ, χωρίς σε αυτά να υπολογίζεται η «απόδοση» των αντιλαϊκών μέτρων για το 2018 και για τη συνέχεια.
Πέφτουν οι μάσκες
Την ίδια ώρα, ακόμη και αυτές οι κυβερνητικές τροπολογίες που ψηφίστηκαν τις προάλλες στη Βουλή έχουν καθαρό το ταξικό «πρόσημο», στην κατεύθυνση τόνωσης της ανταγωνιστικότητας των εγχώριων επιχειρηματικών ομίλων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η διαφημιζόμενη από την κυβέρνηση «μείωση» στο χαράτσι του ΕΝΦΙΑ που φορτώνεται στη λαϊκή κατοικία και τη μικρή ακίνητη περιουσία έχει ορίζοντα εφαρμογής αποκλειστικά και μόνο το 2019, μπροστά στο ενδεχόμενο να υπάρξουν αρνητικές «αποκλίσεις» στη συνέχεια αναφορικά με τους στόχους για τα φαραωνικά πλεονάσματα.
Σε κραυγαλέα αντίθεση με το παραπάνω, η κυβέρνηση έσπευσε να προνομοθετήσει τη σταδιακή αποκλιμάκωση του φορολογικού συντελεστή επί των επιχειρηματικών κερδών για την περίοδο 2019 μέχρι και το 2022.
Μεταξύ άλλων, οι κυβερνητικές ρυθμίσεις προβλέπουν:
«Μέρισμα» 2018.
Διανομή ποσού ύψους 710 εκατ. ευρώ ως «εφάπαξ» βοήθημα σε κατηγορίες των πιο φτωχών λαϊκών στρωμάτων, με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια που θα εξειδικευτούν στη συνέχεια με Υπουργική Απόφαση. Το «πρωτογενές πλεόνασμα» στον κρατικό προϋπολογισμό για το 2018 εκτιμάται ότι θα κλείσει στο εύρος των 7,5 δισ. ευρώ, με υπεραπόδοση 890 εκατ. ευρώ σε σχέση με το στόχο, ως αποτέλεσμα των αντιλαϊκών μέτρων νεότερης και παλαιότερης κοπής. Σε κάθε περίπτωση, η διάθεση του «εφάπαξ» βοηθήματος για τη διαχείριση των φαινομένων ακραίας φτώχειας που γεννάει η εγκληματική πολιτική, αφήνει στο απυρόβλητο τους στόχους για τα πλεονάσματα.
Φορολογία στα επιχειρηματικά κέρδη.
Προνομοθετήθηκε η σταδιακή αποκλιμάκωση του συντελεστή (1% ανά έτος) από 29% φέτος στο 25% για το 2022. Οι σωρευτικές απώλειες για το κρατικό ταμείο από το 2023 και μετά, αναμένονται στα 450 εκατ. ευρώ το χρόνο (142 εκατ. για το 2019) και βέβαια όπως αναφέρει η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, «θα αναπληρώνεται από άλλες πηγές εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού»... Το συγκεκριμένο μέτρο έρχεται να τονώσει την ανταγωνιστικότητα επιχειρήσεων με μεγάλη μάζα κερδών, επί των οποίων θα εφαρμόζονται οι μειωμένοι συντελεστές, ενώ βέβαια βρίσκεται και στην προμετωπίδα των αξιώσεων του ΣΕΒ. Μάλιστα, η φοροελάφρυνση ξεκινά νωρίτερα, από το 2019 αντί για το 2020 που προβλεπόταν στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο.
Η κυβέρνηση δεν ξέχασε και τα ειδικά συμφέροντα των εγχώριων τραπεζικών ομίλων, που εξαιρέθηκαν από τη μείωση του συντελεστή για το λόγο ότι θα τους ήταν και επιζήμια, εξαιτίας του «αναβαλλόμενου φόρου» που ισχύει γι' αυτούς. Ο «αναβαλλόμενος φόρος» συνιστά το ήδη κατοχυρωμένο δικαίωμα των τραπεζών στην πλήρη φοροασυλία (μηδενικές καταβολές φόρου) μέχρις ότου αναπληρώσουν τη χασούρα τους από το «κούρεμα» των ελληνικών κρατικών ομολόγων το 2012 (PSI). Μάλιστα, το «δικαίωμα» αυτό σύμφωνα με τις εξεταζόμενες προτάσεις, θα μεταβιβάζεται στην εταιρεία «ειδικού σκοπού», ουσιαστικά με τη μορφή κρατικής εγγύησης και ως ένα ακόμη κίνητρο για τη διαμόρφωση «δευτερογενούς αγοράς» προβληματικών δανείων, που με τη σειρά της υπόσχεται κέρδη σε επίδοξους «επενδυτές»...
Χαράτσια ΕΝΦΙΑ.
Η παρεχόμενη «έκπτωση» αφορά αποκλειστικά το 2019, δηλαδή τα χαράτσια που θα αρχίσουν να «τρέχουν» από το φθινόπωρο του επόμενου έτους, ενώ η ελάφρυνση εκτιμάται στα 260 εκατ. ευρώ. Σε μία ακόμα λαθροχειρία, η κυβέρνηση υπολογίζει τα ποσά αυτά με βάση τις σημερινές αντικειμενικές τιμές. Αυτές όμως, όπως προβλέπεται, θα αναθεωρηθούν πριν από τον υπολογισμό των χαρατσιών της επόμενης χρονιάς κι αυτό θα συμπαρασύρει προς τα πάνω τα χαράτσια σε λαϊκές περιοχές, συμπιέζοντας ή και εξαϋλώνοντας ακόμη και τις όποιες «εκπτώσεις».
Την ίδια ώρα, βέβαια, η κυβέρνηση απέρριπτε την τροπολογία που κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ για την πλήρη κατάργηση του ΕΝΦΙΑ στην πρώτη και δεύτερη κατοικία, που καλύπτουν ανάγκες στέγασης και αναψυχής των λαϊκών οικογενειών.
Από την εφημερίδα ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ του Α. Σ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου