Ερώτηση προς τους υπουργούς Πολιτισμού και Εσωτερικών κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος και Νίκος Μωραΐτης σχετικά με το έγγραφο για συνεργασία σχολείων - Αστυνομίας.
Αναλυτικά το κείμενο:
«ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
Θέμα: Έγγραφο για συνεργασία σχολείων - Αστυνομίας
Σύμφωνα με έγγραφο του Αστυνομικού Διευθυντή Κεφαλονιάς, που έφτασε στα σχολεία της περιοχής, γίνεται ενημέρωση για δράσεις που προτίθεται να αναλάβει η Αστυνομία σε συνεργασία με τις διευθύνσεις των σχολείων, στο πλαίσιο του "Στρατηγικού και Επιχειρησιακού Προγράμματος (2015-2019) της Ελληνικής Αστυνομίας".
Το συγκεκριμένο έγγραφο κινείται σε μια λογική εξίσωσης της διακίνησης ναρκωτικών, βίας και μαθητικών κινητοποιήσεων και σε αυτό γίνεται λόγος και για τήρηση στατιστικών στοιχείων για τα σχολεία. Συνιστά, δε, τουλάχιστον πρόκληση να υπονοείται ότι υπάρχουν δυσλειτουργίες που πηγάζουν από τους μαθητές, τη στιγμή που η Δημόσια Εκπαίδευση, τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά στενάζουν κάτω από το βάρος μυρίων πολύμορφων προβλημάτων και ετοιμάζονται για μία σχολική χρονιά που ξεκινά με ακόμα χειρότερους όρους.
Η συγκεκριμένη, δε, κίνηση συνεχίζει και ξεπερνά και ανάλογες προσπάθειες συνεργασίας Αστυνομίας - διευθύνσεων σχολείων, όπως την περσινή, όταν καλούνταν από τη ΓΑΔΑ τα Αστυνομικά Τμήματα να "μεθοδεύσουν προσωπικές επαφές - συναντήσεις" με τους διευθυντές σχολείων, για να καταγράψουν και να συντάξουν εμπεριστατωμένες εκθέσεις γύρω από προβλήματα των σχολείων αρμοδιότητας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και ειδικότερα της Αστυνομίας. Με άλλα λόγια, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζει και επαυξάνει την πολιτική παρέμβασης της Αστυνομίας στα σχολεία, την πολιτική της αντιμετώπισης των μαθητικών διεκδικήσεων με καταστολή.
Στο έγγραφο, το οποίο απευθύνεται στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού, με ημερομηνία 12 Ιούνη, αναφέρεται συγκεκριμένα στο ρόλο του αστυνομικού που θα διατηρεί ανοιχτό το δίαυλο επικοινωνίας με τις σχολικές δομές:
"Ειδικότερα, ουσιαστικός ρόλος του συγκεκριμένου αστυνομικού, ως σημείο επαφής - σύνδεσμος, θα αποτελέσει ο εντοπισμός εγκαίρως τυχόν δυσλειτουργιών ή προβλημάτων στο σχολικό περιβάλλον (ενδοσχολική βία, διακίνηση ναρκωτικών, φθορές δημόσιου υλικού, καταλήψεις, bullying κ.ά.), η άμεση ανταπόκριση σε κάθε σχετικό με το θέμα αίτημα των διευθυντών των τοπικών σχολικών συγκροτημάτων και η τήρηση στατιστικών στοιχείων, προκειμένου να αξιολογηθούν οι πρωτοβουλίες και δράσεις προς επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού". Καταλήγοντας, τονίζεται πως έχουν οριστεί ως "σύνδεσμοι" αστυνομικοί και ζητείται να σταλούν και τα στοιχεία των διευθυντών προς την Αστυνομία, προκειμένου να συνεργαστούν.
Φυσικά, για τα σχολεία δεν έχουν αρμοδιότητα τα Αστυνομικά Τμήματα. Τα όποια ζητήματα έχουν τα σχολεία να διαχειριστούν είναι πολλά και οφείλονται πάντα σε κοινωνικούς και πολιτικούς παράγοντες, αλλά σίγουρα δεν αφορούν την Αστυνομία.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
Αν για τους ίδιους λόγους εντοπίζονται προβλήματα παραβατικότητας ή και της λεγόμενης "ενδοσχολικής βίας" στα σχολεία, τότε γιατί υπονομεύονται οι παιδαγωγικοί όροι λειτουργίας του σχολείου (συγχωνεύσεις, πολυάριθμα τμήματα, απολύσεις εκπαιδευτικών, περιστασιακή στελέχωση με ειδικό προσωπικό);
Ποια ανάγκη υπαγορεύει την προαναφερθείσα κίνηση από την πλευρά της Αστυνομίας και γιατί γίνεται σαφής εξίσωση των προβλημάτων παραβατικής συμπεριφοράς με τις μορφές πάλης που επιλέγουν οι μαθητές για να αγωνιστούν;».
902.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου