Σχεδιασμοί για την
επιβολή «ευρωμνημονίων» παντού γίνονται σε μια περίοδο που ήδη οι κυβερνήσεις
των «17» ορμάνε με λύσσα στους λαούς είτε βρίσκονται σε καθεστώς μνημονίου,
είτε όχι. Η ισπανική κυβέρνηση ενέκρινε μέτρα 40 δισ. ευρώ, ο Ιταλός
πρωθυπουργός, Μ. Μόντι, έχει ανακοινώσει περικοπές άνω των 30 δισ. ευρώ μέχρι
το 2014 και η κυβέρνηση Ολάντ κατέθεσε πακέτο μέτρων άνω των 36 δισ. ευρώ μόνο
για το 2013!
Στην Ελλάδα, η συγκυβέρνηση των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ -
ΔΗΜΑΡ έχει έτοιμο το εξοντωτικό πακέτο των 13,5 δισ. ευρώ, ενώ η κυβέρνηση της
Πορτογαλίας, μέσα στη βδομάδα, επέβαλε πρόσθετους φόρους που τσακίζουν το λαϊκό
εισόδημα. Τα πακέτα των μέτρων είναι «εμπλουτισμένα» με κατάργηση εργατικών
δικαιωμάτων και νέες αντιασφαλιστικές ανατροπές, που έρχονται να συντρίψουν την
τιμή της εργατικής δύναμης.
Αυτήν ακριβώς την κοινή ευρωενωσιακή στρατηγική
επιδιώκουν να θωρακίσουν με την υπογραφή των 17 μνημονίων. Οι εξελίξεις ξεγυμνώνουν
τους πολιτικούς θιασώτες του «ευρωμονόδρομου» που υπόσχονταν
«επαναδιαπραγματεύσεις». Αποκαλύπτουν πόσο επικίνδυνες για το λαό είναι οι
διακηρύξεις του ΣΥΡΙΖΑ για επίτευξη «κοινής
ευρωπαϊκής λύσης» και τα
κάλπικα διλήμματα «μνημόνιο -
αντιμνημόνιο», που
συγκαλύπτουν τον ταξικό χαρακτήρα της στρατηγικής της ΕΕ.
Σε ό,τι αφορά στη δημιουργία «κεντρικού προϋπολογισμού» της Ευρωζώνης, οι Ευρωπαίοι
αξιωματούχοι υποστηρίζουν ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη «στήριξη κρατών που αντιμετωπίζουν
οικονομικές δυσκολίες», με τη Γερμανία να τον παρουσιάζει ως αντίβαρο στην
πρόταση για ευρωομόλογα.
Προωθούν «ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς»
Συμπληρωματικά στα παραπάνω, η Κομισιόν προωθεί
την παραπέρα ενίσχυση της «κινητικότητας» εργαζομένων και κεφαλαίων, ταυτόχρονα
με την ισοπέδωση και των τελευταίων «εθνικών
περιορισμών», ώστε να εξασφαλιστούν φτηνότερα εργατικά χέρια και νέα πεδία
δράσης στους στρατηγικούς τομείς της ενέργειας και των μεταφορών για τα
ευρωπαϊκά μονοπώλια.
Με αφορμή την 20ή επέτειο υπογραφής της Συνθήκης
του Μάαστριχτ, που εγκαθίδρυσε την «ενιαία
ευρωπαϊκή αγορά», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε απόφαση για την «ενιαία αγορά II», η οποία «συνοψίζει τους βασικούς τομείς
ολοκλήρωσης της ευρωπαϊκής αγοράς τα επόμενα χρόνια».
Στην απόφαση διατυπώνονται «δώδεκα βασικές δράσεις», που
θα εγκριθούν το επόμενο διάστημα από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ. Μεταξύ άλλων
προωθείται «η ενίσχυση της
διασυνοριακής κινητικότητας των εργαζομένων και των επιχειρήσεων» καθώς «εξακολουθούν να υπάρχουν πρακτικά
και νομικά εμπόδια στην κινητικότητα των πολιτών, των επιχειρηματικών
δραστηριοτήτων και της χρηματοδότησης των επενδύσεων, που πρέπει να
εξαλειφθούν».
Στο πλαίσιο της ενίσχυσης των επιχειρηματικών
ομίλων η Κομισιόν προτείνει ακόμα την πλήρη απελευθέρωση των«δικτύων μεταφορών
και ενέργειας», σημειώνοντας ότι «αποτελούν
τη σπονδυλική στήλη της ενιαίας αγοράς». Πιο συγκεκριμένα, προτείνει:
-- Δράσεις για το άνοιγμα στον ανταγωνισμό των
εσωτερικών σιδηροδρομικών μεταφορών εντός της ΕΕ.
-- Τη βελτίωση της ενιαίας αγοράς για τις
θαλάσσιες μεταφορές.
-- Τη λήψη μέτρων για την επίσπευση του «Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού»,
που αφορά στην απελευθέρωση των αεροπορικών μεταφορών.
-- Την ενίσχυση του νομοθετικού πλαισίου για την «αποτελεσματική εφαρμογή» της ισχύουσας νομοθεσίας της ΕΕ στον
τομέα της Ενέργειας.
Στην ΕΕ των μονοπωλίων δεν υπάρχει καμιά
παραλλαγή στο μείγμα της διαχείρισης που να ανακουφίζει το λαό. Η ελπίδα
βρίσκεται στο να αξιοποιήσει ο λαός τη δύναμή του. Με οργάνωση παντού να
παλέψει ενάντια στα μέτρα, οπλίζοντας τον αγώνα του για αποδέσμευση από την ΕΕ με λαϊκή εξουσία και μονομερή διαγραφή του
χρέους.
ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ "Ρ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου