..

Kαι μεις τι περιμένουμε. Ότι οι κουφοί παραχωρήσεις θα μας κάνουν; Οι αχόρταγοι κάτι θα μας δώσουν; Ότι οι λύκοι θα μας ταϊσουνε αντί να μας καταβροχθίσουν; Ότι από φιλία θα μας προσκαλέσει η τίγρης να της βγάλουμε τα δόντια; Τέτοια περιμένουμε; (Μπ. Μπρεχτ)

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2011

ΕΠΤΑ ΗΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΡΙΛΙΝ

ΣΑΪΜΟΝ ΚΕΡΤΙΣ
Επτά μέρες με την Μέριλιν

Συμβατικά καλογυρισμένη ταινία με προθέσεις που δεν περικλείουν τίποτα περισσότερο από ένα ψυχαγωγικό δίωρο. Στον διάλογο/αντίλογο περί της πρακτικής εφαρμογής των κυρίαρχων θεωριών υποκριτικής Στανισλάφσκι και Σράσμπεργκ υφαίνονται, σαν κύριο ατού της ταινίας, οι εξαίρετες υποκριτικές επιδόσεις ενός ολόκληρου μπουκέτου καταξιωμένων Αγγλων ηθοποιών. Οσο για την «Μέριλιν» της Μισέλ Γουίλιαμς, φαίνεται ότι η μονοδιάστατη αφέλεια, ο φόβος της μοναξιάς και η παιδιάστικη διαφάνεια της αθωότητας, δεν αποδεικνύονται αρκετά ώστε να «γεμίσουν» το πανέμορφο σωματικό περίγραμμα της ηθοποιού.

Η ανάγκη της Μέριλιν για αγάπη - μεγαλύτερη από τον αέρα που ανέπνεε - καταβροχθίζοντας απαιτητικά τον απόλυτο, ολοκληρωτικό θαυμασμό όλων στο πρόσωπό της, μεταμόρφωνε το άυλο σε χειροπιαστό, στο τόσο μοναδικό αισθησιακό σύμπλεγμα που κατέκλυζε το κάθε κύτταρο του είναι της. Αυτό εξάλλου ήταν το ειδοποιό στοιχείο που έκανε την Νόρμα Τζιν Μόρτενσον ή Μπέικερ, Μέριλιν Μονρό.

Η ιστορία διαδραματίζεται το 1956 στο Λονδίνο, όταν η Μέριλιν έρχεται στην αγγλική πρωτεύουσα για να γυρίσει, με τον Λόρενς Ολιβιέ στον ρόλο του συμπρωταγωνιστή και σκηνοθέτη της, την κωμωδία «THE PRINCEAND THE SHOWGIRL». Η ταινία βασίζεται σε βιβλίο του Colin Clark, νεαρού τότε, τρίτου βοηθού σκηνοθέτη στο εν λόγω φιλμ. Η κλασική αφήγηση πραγματοποιείται από την οπτική του 23χρονου τότε «παιδιού για όλες τις δουλειές» Colin, που καταθέτει εικόνες από την ολιγοήμερη συνάντησή του με την Μέριλιν και τις αναμνήσεις ενός ανεξίτηλου αλλά αδύνατου έρωτα, που τα ίχνη του παραμένουν ακόμα ζωντανά - επικαλυμμένα με νότες νοσταλγίας και μελαγχολίας, από την αγγλική όμως εκτέλεση του «Les Feuilles Mortes». Στις κλασικές παραγωγές που αναφέρουμε με χρονολογική σειρά, νομίζουμε ότι μπορεί κανείς να ερευνήσει το φαινόμενο Μέριλιν Μονρό, το μόνο που χρειάζεται είναι να ψάξετε να τις βρείτε, για τον λόγο αυτό τις παραθέτουμε με τους πρωτότυπους τίτλους τους, έτος παραγωγής και όνομα σκηνοθέτη. GENTLEMEN PREFER BLONDES (1953) του Χόουαρντ Χοκς, HOW TO MARY A MILLIONAIRE (1953) του Ζαν Νεγκουλέσκου, RIVER OF NO RETURN (1954) του Οτο Πρέμινγκερ, THE SEVEN YEAR ITCH(1955) του Μπίλι Γουάιλντερ, BUS STOP (1956) του Τζόσουα Λόγκαν, THE PRINCE AND THE SHOW GIRL(1957) του Λόρενς Ολίβιε, SOME LIKE IT HOT(1959) του Μπίλι Γουάιλντερ, LET'S MAKE LOVE (1960) του Τζορτζ Κούκορ, THE MISFITS (1961) του Τζον Χιούστον.
Παίζουν: Μισέλ Γουίλιαμς, Εντι Ρεντμάιν, Κένεθ Μπράνα, Τζούντι Ντεντς, Τζούλια Ορμοντ, Ζόε Γουαναμέικερ, Εμα Γουότσον κ.ά.
Παραγωγή: Μ. Βρετανία, ΗΠΑ (2011).
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ

Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.

Το ιστολόγιο bellos blogspot.com εκφράζουν απολύτως οι αναρτήσεις που αναφέρουν την υπογραφή bellosblog. Αναρτήσεις άλλων ή αναδημοσιεύσεις ή σχόλια που δημοσιεύονται σ'αυτό το ιστολόγιο, εκφράζουν αυτούς που τα υπογράφουν και όχι απαραίτητα το bellosblog