..

Kαι μεις τι περιμένουμε. Ότι οι κουφοί παραχωρήσεις θα μας κάνουν; Οι αχόρταγοι κάτι θα μας δώσουν; Ότι οι λύκοι θα μας ταϊσουνε αντί να μας καταβροχθίσουν; Ότι από φιλία θα μας προσκαλέσει η τίγρης να της βγάλουμε τα δόντια; Τέτοια περιμένουμε; (Μπ. Μπρεχτ)

Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012

Δεκάδες νησιά θα μείνουν στην απομόνωση!!!!!!!!!!!!!



Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νησιώτες εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι μικροί αγρότες και επαγγελματοβιοτέχνες χρονίζουν και οξύνονται στις συνθήκες της καπιταλιστικής κρίσης.
Συνεπώς, κάθε συζήτηση δεν μπορεί να μην εξετάζει τις αιτίες αυτής της κατάστασης, δεν μπορεί να ξεπερνά το χαρακτήρα της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ, συνέχεια της πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, με δραματικά αποτελέσματα για την εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα.
Η κατάσταση στα νησιά χαρακτηρίζεται:
  • Από μαζική ανεργία και φτώχεια.
  • Από το κύμα μετανάστευσης ανέργων - ιδιαίτερα νέων ανέργων - σε χώρες της Ευρώπης και σε άλλες ηπείρους.
  • Από όξυνση του συνόλου των προβλημάτων που αφορούν στην Υγεία των λαϊκών οικογενειών, στην Παιδεία, στην Πρόνοια.
  • Από την απαράδεκτη κατάσταση και τις μεγάλες ελλείψεις στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών (αυξήσεις - «φωτιά» πάνω από 300% στα ναύλα και δεκαπλασιασμός των επιδοτήσεων των 91 «άγονων γραμμών» από 12 εκατ. ευρώ το 2002 σε 125 εκατ. ευρώ το 2012, περίοδος εφαρμογής του αντιλαϊκού κανονισμού 3577/92 της ΕΕ).
  • Από την αντιλαϊκή ΚΑΠ της ΕΕ, την άσχημη κατάσταση των μικρομεσαίων αγροτών και κτηνοτρόφων (π.χ. ελαιοπαραγωγοί και κτηνοτρόφοι Λέσβου, Ικαρίας, Σάμου, μαστιχοπαραγωγοί Χίου, κ.ά.).
  • Από τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν μικροί επαγγελματίες και έμποροι που ασχολούνται με τον τουρισμό, λόγω της σκληρής λιτότητας, γενικότερα της πολιτικής που έκανε απαγορευτικές τις διακοπές των λαϊκών οικογενειών στη χώρα μας. Η διαρκής μείωση του λαϊκού εισοδήματος έχει εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο στους αυτοαπασχολούμενους και τις μικρές επιχειρήσεις που υποφέρουν καθημερινά από την πίεση των μονοπωλίων και των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, που κατακλύζουν πλέον και τις περιφερειακές αγορές.
  • Το σχέδιο της κυβέρνησης
    Το σχέδιο της τρικομματικής κυβέρνησης για «την αναδιάρθρωση της ελληνικής ακτοπλοΐας» - που δόθηκε ήδη από το ΥΕΝ στους εφοπλιστές (στα μέλη του ΣΕΕΝ) - περιλαμβάνει τρία κεφάλαια,«Ακτοπλοϊκό Δίκτυο» - «Θεσμικό πλαίσιο» - «Αγορά Ακτοπλοΐας», με σαρωτικές αντιλαϊκές αλλαγές. Η τρικομματική συγκυβέρνηση, με βάση τον αντιλαϊκό κανονισμό 3577/92 της ΕΕ - «αρχές ελεύθερης κυκλοφορίας υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών - μελών» (θαλάσσιες ενδομεταφορές «CABOTAGE») - διατηρεί τα αντιλαϊκά μέτρα των προηγούμενων κυβερνήσεων και προωθεί πρόσθετα, επικίνδυνα μέτρα, και συγκεκριμένα:
  • Ολοκλήρωση της απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας κατά το πρότυπο των τουριστικών πλοίων, συγκεντροποίηση του κεφαλαίου και δημιουργία μεγάλων ναυτιλιακών επιχειρηματικών ομίλων, με οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους, τους μικρούς επαγγελματίες, τους φτωχούς αγρότες κατοίκους των νησιών και τους ναυτεργάτες.
  • Δημοπράτηση ζωνών εκμετάλλευσης: Τεμαχίζεται το Δίκτυο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών σε ζώνες εκμετάλλευσης. Σπάει ο ενιαίος χαρακτήρας του Δικτύου των Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και δεκάδες νησιά κινδυνεύουν να μπουν σε απομόνωση, με ανυπολόγιστες συνέπειες για τους εργαζόμενους, τους κατοίκους των νησιών. Οι εφοπλιστές - ανάδοχοι θα καθορίζουν τις τιμές των ναύλων και τη συχνότητα των δρομολογίων των πλοίων με κριτήριο τη διασφάλιση της κερδοφορίας τους και όχι τις λαϊκές ανάγκες. Είναι ανυπόστατος ο ισχυρισμός ότι «σε περίπτωση αδυναμίας του εφοπλιστή - αναδόχου να καλύψει εξ ιδίων μέσων τις ανάγκες, θα μπορεί να δραστηριοποιείται επικουρικά και περιστασιακά ο μειοδότης ή κάποιος νέος ανάδοχος για έκτακτες ανάγκες». Οι νησιώτες έχουν πια την απαιτούμενη πείρα από παρόμοιες δημαγωγικές εξαγγελίες των εφοπλιστών και του πολιτικού τους προσωπικού. Οι εφοπλιστές εξασφαλίζουν - εκ των προτέρων μέσα από την αστική νομοθεσία - τον τρόπο για τη μη εφαρμογή των συμβατικών τους υποχρεώσεων, αφήνοντας δεκάδες νησιά σε απομόνωση.
  • Επιβολή «επίναυλου καυσίμου» και επιπρόσθετα δημιουργία μηχανισμού προστασίας των εφοπλιστών από τις διακυμάνσεις στις διεθνείς τιμές των καυσίμων με «ρήτρα καυσίμου», ώστε αυτόματα να αυξάνονται τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των επιβατών και τα ναύλα των εμπορευμάτων.
  • Κατάργηση του δεκάμηνου υποχρεωτικής δρομολόγησης των πλοίων και της ναυτολόγησης των ναυτεργατών.
  • Χτύπημα ακόμα περισσότερο σε ό,τι έχει απομείνει για το δικαίωμα στη δουλειά των Ελλήνων ναυτεργατών, στις Συλλογικές Συμβάσεις, στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.
  • Οργανικές συνθέσεις «safe manning» (ελάχιστη επάνδρωση) των πλοίων ανάλογα με το δρομολόγιο και εφαρμογή εταιρικού ναυτολογίου. Δηλαδή, δραστική μείωση των οργανικών συνθέσεων στην ακτοπλοΐα και απομάκρυνση των κλάδων Γενικών Υπηρεσιών (καμαρότων, μαγείρων κ.ά.).
  • Πλήρης απελευθέρωση - κατάργηση των ορίων ηλικίας (30ετία) απόσυρσης όλων των τύπων πλοίων.
  • Νέες φοροαπαλλαγές και αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των λιμενικών τελών.
  • Χρηματοδοτήσεις - ενισχύσεις των εφοπλιστών με κονδύλια του ΕΣΠΑ και εθνικούς πόρους.

 απο άρθρο του Γ. Τούσσα  "Ρ"04112012



1 σχόλιο:

  1. Οι πόλεις και η περιφέρεια πεθαίνουν, την ώρα που τα πουγκιά μιας ισχνής μειοψηφίας κοντεύουν να σκάσουν από την "παχυσαρκία".
    Άντε να δούμε πότε θα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΠΡΟΣΟΧΗ

Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.

Το ιστολόγιο bellos blogspot.com εκφράζουν απολύτως οι αναρτήσεις που αναφέρουν την υπογραφή bellosblog. Αναρτήσεις άλλων ή αναδημοσιεύσεις ή σχόλια που δημοσιεύονται σ'αυτό το ιστολόγιο, εκφράζουν αυτούς που τα υπογράφουν και όχι απαραίτητα το bellosblog