Νέα ασήκωτα χαράτσια πάνω στη λαϊκή κατοικία και
μικρή περιουσία, μέσω της ενοποίησης των κάθε είδους φόρων και άλλων χαρατσιών
και την επέκτασή τους σε κάθε σπιθαμή γης (εκτός σχεδίου πόλεων, αγροτεμάχια)
ετοιμάζεται να βάλει σε εφαρμογή η συγκυβέρνηση (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΔΗΜΑΡ), από την
1η Γενάρη του 2013.
Το νέο μέτρο θα έχει μόνιμο χαρακτήρα και το
«όφελος» για τα κρατικά ταμεία το υπολογίζουν σε πάνω από 3 δισ. ευρώ το χρόνο.
Με αυτό το στόχο, το υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκινήσει «διάλογο» με τα
κόμματα που στηρίζουν τη συγκυβέρνηση. Στο αμέσως προσεχές διάστημα,
ενδεχομένως και μέσα στον Οκτώβρη, θα φέρουν για ψήφιση στη Βουλή τη σχετική
νομοθετική ρύθμιση, η οποία, μαζί και με άλλα αντιλαϊκά μέτρα, είναι κομμάτι
των λεγόμενων «προαπαιτούμενων δράσεων» που αναλαμβάνει η συγκυβέρνηση.
Στο νέο λεγόμενο «ενιαίο τέλος ακινήτων», θα ενσωματώσουν τα χαράτσια μέσω ΔΕΗ
(για τα οποία δεν υπάρχει αφορολόγητο) και το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας (ΦΑΠ,
που σήμερα έχει αφορολόγητο όριο στα 200.000 ευρώ) με την ταυτόχρονη επέκταση
του χαρατσιού και σε μη ηλεκτροδοτούμενες εκτάσεις. Είναι απόλυτα φανερό το
γεγονός ότι διαμορφώνουν συνθήκες για συγκέντρωση γης και περιουσίας σε
λιγότερα χέρια, καθώς με τα νέα χαράτσια θα κάνουν δυσβάστακτη την κατοχή
μικρής, ακόμη και αμελητέας αξίας, λαϊκής περιουσίας.
Πολλές υποψίες γεννά και η πρόταση που έχει
πέσει στο αντιλαϊκό τραπέζι για «ξεχωριστό» χαράτσι που θα μπει στα εκτός
σχεδίου οικόπεδα και αγροτεμάχια. Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών
επιχειρούν να καλύψουν το εγκληματικό σχέδιο με πρόφαση το γεγονός ότι οι
αρμόδιες υπηρεσίες, η Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων, δεν είναι σε
θέση να αξιοποιήσει τα έντυπα Ε9 και να υπολογίσει την αξία και τους φόρους για
εκτός σχεδίου ακίνητα.
Σε αυτό το πλαίσιο, «έστω και προσωρινά», ενδέχεται να προχωρήσουν ακόμη και σε
αυτοτελή φορολόγηση των συγκεκριμένων εδαφικών εκτάσεων, δηλαδή να τα
φορολογήσουν ανεξάρτητα από το «ενιαίο τέλος ακινήτων». Σε αυτή την περίπτωση
θα υπολογίζουν το νέο κατ'
αποκοπή χαράτσι ανά
τετραγωνικό μέτρο γης και με κριτήρια όπως το είδος της εδαφικής έκτασης
(αγρός, βοσκοτόπι κ.ά.), την απόσταση από τη θάλασσα, αν είναι αρδευόμενο ή
όχι, αν έχει πρόσοψη σε οδικό δίκτυο (εθνικό, επαρχιακό) κ.ά.
Οι υποψίες που γεννά η συγκεκριμένη μεθόδευση,
και που υπηρετείται με τη μορφή «διαρροών» από τη συγκυβέρνηση και τα κόμματά
της, έχουν να κάνουν με το ενδεχόμενο να μην ισχύσει ούτε καν το όποιο
αφορολόγητο όριο για τις συγκεκριμένες, ακόμη και αμελητέας αξίας, περιουσίες.
Για το λεγόμενο «ενιαίο τέλος ακινήτων», από το οποίο φαίνεται να αφαιρούν τις
γεωργικές και άλλες εκτάσεις, σχεδιάζουν να βάλουν πολύ χαμηλά το αφορολόγητο
όριο, το οποίο θα διαμορφωθεί σε συνάρτηση και με την κλίμακα που θα εφαρμόσουν
για τα επιπλέον ποσά.
Για λόγους εντυπωσιοθηρίας και μόνο είναι οι
διάφορες προτάσεις για το «αφορολόγητο όριο» που εμφανίζονται από τη
συγκυβέρνηση και τα κόμματά της. Στο αντιλαϊκό τραπέζι η γκάμα ποικίλλει για
διαμόρφωση αφορολόγητου από μόλις 50.000 ευρώ (αντικειμενική αξία) μέχρι
150.000 ευρώ και με ενδιάμεσες «παραλλαγές» (εμβαδόν κ.ά.) που έχουν να κάνουν
με την καλύτερη εξυπηρέτηση του αντιλαϊκού σχεδίου. Να σημειωθεί ακόμη το
γεγονός ότι θα προβλέψουν «ειδική
μεταχείριση» και νέες
εξαιρέσεις για μεγαλοξενοδόχους, βιομηχάνους και άλλα τμήματα του κεφαλαίου.
"Ρ" 12102012
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου