..

Kαι μεις τι περιμένουμε. Ότι οι κουφοί παραχωρήσεις θα μας κάνουν; Οι αχόρταγοι κάτι θα μας δώσουν; Ότι οι λύκοι θα μας ταϊσουνε αντί να μας καταβροχθίσουν; Ότι από φιλία θα μας προσκαλέσει η τίγρης να της βγάλουμε τα δόντια; Τέτοια περιμένουμε; (Μπ. Μπρεχτ)

Τρίτη 3 Οκτωβρίου 2017

Ευρωβουλή: Ερώτηση της Ε.Ο. του ΚΚΕ για τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ».


Ερώτηση για τη μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή και τις αποζημιώσεις των πληγέντων κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε ανακοίνωσή της η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ αναφέρει τα ακόλουθα:

«Το υπερήλικο και υποσυντήρητο, γεμάτο μαζούτ, δεξαμενόπλοιο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», που βυθίστηκε, ενώ ήταν αγκυροβολημένο έξω από το λιμάνι  του  Πειραιά, έθεσε σε κίνδυνο τη ζωή ναυτεργατών  και  προκάλεσε μεγάλη  περιβαλλοντική καταστροφή στη θάλασσα του Σαρωνικού, γενικότερα σε ακτές της Αττικής, με οδυνηρές συνέπειες για τους κατοίκους, τους αλιείς και επαγγελματίες  που ήδη αντιμετωπίζουν  πολύ οξυμένα προβλήματα από την κυβερνητική αντιλαϊκή πολιτική. 

Πρόκειται για έναν ακόμη κρίκο στην  αλυσίδα των εφοπλιστικών εγκλημάτων σε βάρος της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος για την αύξηση των κερδών τους. Το περιστατικό κατέδειξε την έλλειψη κρατικών μέσων και υποδομών για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης, ενώ μια τόσο σοβαρή επιχείρηση (απορρύπανσης) ανατέθηκε σε ιδιωτικές εταιρείες σύμφωνα και με τη νομοθεσία της ΕΕ και με τα γνωστά οδυνηρά αποτελέσματα.  

Βαρύτατες είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ όπως και όλων διαχρονικά των  κυβερνήσεων στην Ελλάδα  για τη διατήρηση και συνέχιση του καθεστώτος ασυλίας των εφοπλιστών που στο πλαίσιο της νομοθεσίας της ΕΕ, με διάφορες μεθοδεύσεις και τη στήριξη του κράτους (σαθρά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, παρατάσεις, ανύπαρκτοι ή σαθροί έλεγχοι και επιθεωρήσεις κ.ά.) κυκλοφορούν στη θάλασσα υπέργηρα και υποσυντήρητα πλοία, με μειωμένες οργανικές συνθέσεις που αποτελούν διαρκή κίνδυνο για  τη ζωή ναυτεργατών, των επιβατών και το περιβάλλον. Η δε κυβερνητική θέση στήριξης των νηογνωμόνων αποκρύπτει το γεγονός πως πρόκειται για  ιδιωτικές επιχειρήσεις που ενεργούν με βάση τα δικά τους συμφέροντα, καλύπτουν προβληματικά και αναξιόπλοα πλοία  όπως έχει αποδειχθεί σε πολλές περιπτώσεις ναυτικών ατυχημάτων. 

Συνολικά κι αυτό το «ναυτικό ατύχημα» αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα που αποδεικνύει ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από την καπιταλιστική ανάπτυξη που διαφημίζουν η  κυβέρνηση και τα άλλα αστικά κόμματα. 

Με βάση τα παραπάνω ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης έθεσε τα παρακάτω ερωτήματα προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

- Πώς τοποθετείται στα προβλήματα που αφορούν την ασφάλεια των πλοίων, την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος;

- Με δεδομένη την ευθύνη της πλοιοκτήτριας επιχείρησης για καταβολή αποζημιώσεων, τι θα κάνει για τη διάθεση κονδυλίων για αποζημιώσεις στους επαγγελματίες, τους παράκτιους αλιείς για την απώλεια εισοδήματος, τις ζημιές και τις επιβαρύνσεις στα αλιευτικά σκάφη και τα μέσα εργασίας τους;».

29/9/2017
                                     
 Η ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΟΣΟΧΗ

Ορισμένα αναρτώμενα απο το διαδίκτυο, κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής) θεωρούμε οτι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε.

Το ιστολόγιο bellos blogspot.com εκφράζουν απολύτως οι αναρτήσεις που αναφέρουν την υπογραφή bellosblog. Αναρτήσεις άλλων ή αναδημοσιεύσεις ή σχόλια που δημοσιεύονται σ'αυτό το ιστολόγιο, εκφράζουν αυτούς που τα υπογράφουν και όχι απαραίτητα το bellosblog