Η προπαγάνδα του δοσιλογισμού όμως δεν λέει να
πεθάνει. Ζει και ανανεώνεται, όσο η άρχουσα τάξη είναι, στη λειτουργία της, στα
συμφέροντα και στις αξίες που πιστεύει, η ίδια με εκείνη που έθρεψε άλλοτε την
προδοσία και τη σκύλευση του κατακτημένου από τα ξένα όπλα λαού μας. Ετσι, η
εκστρατεία αποκατάστασης των κατακτητών, του Ναζισμού και των συνεργατών τους
όχι μόνο δεν τελείωσε, αλλά ανανεώνεται συνεχώς.
Παραεπιστημονικά δίκτυα, με τα «αρχηγεία» τους
στα διάσημα πανεπιστήμια των ΗΠΑ, με άφθονα υλικά μέσα, με προπαγανδιστές που
κάθε σχεδόν Κυριακή φιλοξενούνται στις ναυαρχίδες του έντυπου και ηλεκτρονικού
Τύπου στη χώρα μας - είτε συμφερόντων Λαμπράκη, είτε συμφερόντων Αλαφούζου -
έχουν εργολαβικά αναλάβει τον αντικομμουνισμό και το μαγάρισμα όλων των λαμπρών
σελίδων στην ιστορία των αγώνων του λαού μας.
Και από κοντά τους οι «πρόθυμοι». Οι
«ενδιάμεσοι», που δεν δέχονται φυσικά την «εγκληματική φύση του κομμουνισμού»,
αλλά είναι πάντοτε έτοιμοι να αναπτύξουν ιστορίες «περί των άκρων» και του
κακού φανατισμού που προκαλεί ακρότητες. Μαθήματα καλής συμπεριφοράς και από
τις διάφορες εκδοχές της «κυβερνητικής - διαχειριστικής αριστεράς» που
υποκρύπτουν άσχημα τα μηνύματα του συμβιβασμού, της ταξικής συνεργασίας και της
«βελούδινης» υποδούλωσης στον ιμπεριαλισμό.
Στην περίπτωση του Χορτιάτη είναι γνωστές οι
ιστορίες που κυκλοφόρησαν και κυκλοφορούν: Οτι η επιχείρηση των Γερμανών και
των γερμανοντυμένων Ελλήνων δεν ήταν παρά «αντίποινα», εκδίκηση για την επίθεση
που δέχτηκαν υπάλληλοι της εταιρείας ύδρευσης και των ανύποπτων Γερμανών που
ευγενικά είχαν προσφερθεί να τους συνοδεύσουν στη δουλειά τους. Σε κάθε σχεδόν
περίπτωση ολοκαυτώματος, υπάρχει μια σχετική ιστορία - συνδυασμός «της κακιάς
της ώρας» και της «ανεύθυνης, αν όχι ύποπτης» δράσης της ένοπλης Αντίστασης.
Η ίδια ερμηνεία δίνεται, λόγου χάρη, για την
περίπτωση της Βιάννου. Η «κακιά η ώρα» εκεί αποδόθηκε στους «άφρονες» αντάρτες
που σκότωσαν τους δύο Γερμανούς στρατιώτες στο φυλάκιο της Κάτω Σύμης με
επακόλουθο τη σκληρή στρατιωτική σύγκρουση της επομένης και την καταστροφή,
μετά από αυτήν, των χωριών.
Οι φήμες, που κυκλοφόρησαν στη συνέχεια, ήθελαν
την επίθεση στο φυλάκιο της Σύμης να σχετίζεται με ερωτοδουλειές, με ύποπτες
συναλλαγές και με οτιδήποτε άλλο εκτός από το σκοτεινά αληθινό γεγονός. Οτι
δηλαδή οι Γερμανοί δεν έμοιαζαν με τουρίστες του σήμερα, αλλά βρίσκονταν εκεί,
στις βάσεις και στα μικρά τους φυλάκια, για να ληστεύουν την περιουσία και το
μόχθο των αγροτών, για να αρπάζουν ό,τι ήθελαν όποτε ήθελαν και για να
σκοτώνουν όποιον ήθελαν όποτε ήθελαν. Αυτές οι λεπτομέρειες διαφεύγουν από τους
έντεχνα διαδιδόμενους θρύλους σχετικά με το ποιος φταίει για το κακό.
Μικρή λεπτομέρεια. Ενώ συνήθως, σε αυτές τις
ιστορίες απενοχοποίησης των κατακτητών και των συνεργατών τους, ενοχοποιείται ο
ΕΛΑΣ, στην περίπτωση της Βιάννου ο ΕΛΑΣ σίγουρα δεν έφταιγε σε τίποτα. Αντάρτες
από τις ομάδες του Μπαντουβά χτύπησαν το φυλάκιο των Γερμανών στη Σύμη.
"Ρ" 21102012
Γ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ Καθηγητής σύγχρονης Ιστορίας στο ΑΠΘ
Δηλαδη τι λενε τα Πανεπιστημια, φιλε;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟτι οι Γερμανοι...
Ειχαν δικιο;;;
Και επρεπε να ξεντεριασουν και να..ψησουν τα μωρα στο Διστομο..Γιατι τους..Επιτεθηκαν οι ανταρτες;;
Η..
Μηπως θελουνε να ειπουνε..Οτι αν τους ξανατυχαινε
η ευκαιρια...
ΔΕΝ θα το ξανακανανε;;;
Μιχάλη κάνεις λάθος.Το άρθρο αναδεικνύει την προπαγάνδα του δοσιλογισμού εκείνης της εποχής που συνεχίζει να ζει, να ανανεώνεται και να εξυπηρετεί συμφέροντα ή του κατακτητή αλλά και της σημερινής άρχουσας τάξης. Αναφέρει επίσης παραεπιστημονικά δίκτυα που φιλοξενούνται σε μεγάλα ΜΜΕ και έχουν αναλάβει εργολαβικά τον αντικομμουνισμό......
Διαγραφή