Φρεγάτες και προσωπικό στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα
Με τέσσερις φρεγάτες και εκατοντάδες προσωπικού εκτός συνόρων, όλοι σε επικίνδυνες ζώνες εκτελώντας ευρωΝΑΤΟικές εντολές, μετέχει αυτό το διάστημα η ντόπια αστική τάξη στα αιματοβαμμένα σχέδια των ΗΠΑ και ΕΕ, την ώρα που κλιμακώνεται η αντιπαράθεσή τους με άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα, για τον έλεγχο πλουτοπαραγωγικών πηγών και διαύλων.
Καταρχάς η «ΣΠΕΤΣΑΙ» συνεχίζει να επιχειρεί στο «στόμα του λύκου» στον Κόλπο του Αντεν, 3.500 χιλιόμετρα μακριά από την πατρίδα, για τα συμφέροντα των εφοπλιστών και των ομίλων της διαμετακόμισης, με ομπρέλα την επιχείρηση της ΕΕ «ASPIDES».
H επιχείρηση εκκίνησε επισήμως στις 19/2 φέτος, με την κυβέρνηση να σπεύδει να αναλάβει εξαρχής την εν όρμω διοίκησή της (με επικεφαλής τον Ελληνα υποναύαρχο Β. Γρυπάρη) στο Ελληνικό Στρατηγείο Επιχειρήσεων της ΕΕ (ΕΣΕΕΕ) στη Λάρισα, δείγμα της πρεμούρας της ντόπιας πλουτοκρατίας να αναβαθμιστεί γεωστρατηγικά μέσα από την ανάληψη ρόλων και αποστολών εμπλοκής κυριολεκτικά όπου Γης.
Επιπρόσθετα, έχοντας τη συναίνεση των άλλων αστικών κομμάτων και μορφωμάτων, που κάνουν αυτά τα θέματα «γαργάρα» ή γκρινιάζουν περί «ανταλλαγμάτων», και την ώρα που επιχειρεί να επιβάλει «σιωπητήριο» στους στρατευμένους όταν ζητάνε να μη συμμετέχει η χώρα μας στο ιμπεριαλιστικό σφαγείο, η κυβέρνηση έστειλε διαδοχικά τρία πλοία του Στόλου, τις φρεγάτες «ΥΔΡΑ», «ΨΑΡΑ» και τώρα «ΣΠΕΤΣΑΙ», να περιπολούν στον Κόλπο του Αντεν, βάζοντας τα πληρώματα να εμπλέκονται με πυρά εναντίον UAV, πυραύλων ή ό,τι άλλο εξαπολύουν οι Χούθι κατά εμπορικών πλοίων «δυτικών» συμφερόντων.
Αλλωστε, με αντικείμενα της αποστολής τους τη «συνοδεία εμπορικών πλοίων στην περιοχή της επιχείρησης» ή την «προστασία των εμπορικών πλοίων από επιθέσεις», υπολογίζεται ότι τα πλοία της «ASPIDES» έχουν καταστρέψει μέχρι στιγμής 12 μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV) και ένα μη επανδρωμένο σκάφος επιφανείας (USV), ενώ έχουν αναχαιτίσει τουλάχιστον τέσσερις βαλλιστικούς πυραύλους.
Ολα αυτά χρεώνοντας τον λαό με τεράστια κονδύλια, καθώς ακόμα και με τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις η τρίμηνη ανάπτυξη μιας ελληνικής φρεγάτας στην περιοχή φτάνει ή και υπερβαίνει σε κόστος τα 3 εκατ. ευρώ, ενώ άλλοι παράγοντες έχουν μιλήσει ακόμα και για 500.000 ευρώ τη μέρα. Πακτωλός χρημάτων, σε κάθε περίπτωση, για να φυλάνε τα καράβια των εφοπλιστών, όπως φάνηκε και από το πρόσφατο περιστατικό, με τη φρεγάτα «Ψαρά» να παρέχει συνοδεία και κάλυψη στο χτυπημένο δεξαμενόπλοιο «Sounion».
Το επόμενο βήμα στην Ερυθρά
Μάλιστα, κάνοντας και το επόμενο βήμα στην εμπλοκή της στην ιμπεριαλιστική αντιπαράθεση στη Μέση Ανατολή, η κυβέρνηση στέλνει αυτό το Σάββατο 2/11 τον αρχιπλοίαρχο Κων. Πιτυκάκη να παραλάβει επισήμως τα καθήκοντά του εν πλω διοικητή της «ΑSPIDES» στην Ερυθρά Θάλασσα, πλαισιωμένο από πολυεθνικό επιτελείο επί ιταλικού πλοίου.
Σημειωτέον, ακόμα και το βιογραφικό του παραλαμβάνοντος διοικητή αποκαλύπτει αρκετά για τον πραγματικό χαρακτήρα της επιχείρησης. Π.χ. δεν είναι τυχαίο ότι, όπως λέγεται, τελευταία του τοποθέτηση πριν αναχωρήσει για την Ερυθρά Θάλασσα ήταν στο GR Maritime Force HQ (GRMARFOR HQ), ένα Πολυεθνικό Ναυτικό Στρατηγείο που υπάγεται στο Αρχηγείο Στόλου και ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2023, ενδεικτικό και αυτό για την προσαρμογή της δομής των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στην κλιμάκωση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και τις αυξανόμενες ανάγκες του ΝΑΤΟ. Αλλωστε, σύμφωνα με το ΓΕΝ, μια από τις βασικές αποστολές του GRMARFOR HQ είναι «να διατηρείται σε υψηλή ετοιμότητα ανάπτυξης σε Ναυτικές Επιχειρήσεις, για την ανάληψη καθηκόντων Τακτικού Διοικητή των διατιθέμενων Δυνάμεων σε επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ». Εξ ου και ο Διοικητής του GRMARFOR HQ «υποστηρίζεται από κατάλληλο Επιτελείο, διαρθρωμένο κατά τα ΝΑΤΟικά πρότυπα», όπως αναφέρεται αρμοδίως.
Με αυτή την εμπειρία θα επιβλέπει τα πλοία της «ASPIDES», η «περιοχή επιχειρήσεων» των οποίων περιλαμβάνει επισήμως την Ερυθρά Θάλασσα, τον Κόλπο του Αντεν, την Αραβική Θάλασσα, τη Θάλασσα του Ομάν, τον Περσικό Κόλπο και τον ΒΔ Ινδικό Ωκεανό.
Στον εσωτερικό καταμερισμό, η ζώνη περιπολιών των ελληνικών φρεγατών λέγεται ότι είναι ο δίαυλος δεξιά και αριστερά του στενού Bab el-Mandeb, μεταξύ Αραβικής Χερσονήσου και Αφρικής, όπου, κατά αρμόδιες πηγές, οι ευρωενωσιακές δυνάμεις επιχειρούν να εγκαταστήσουν μια «buffer zone» («ουδέτερη ζώνη») μήκους 110 - 300 χιλιομέτρων.
Στο ίδιο πλαίσιο ανάπτυξης προσωπικού των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στην περιοχή, στελέχη τους φέρεται να έχουν αναπτυχθεί και στο Τζιμπουτί, ως «σύνδεσμοι», στήνοντας και διατηρώντας «τα απαραίτητα δίκτυα διοίκησης και ελέγχου», «χτίζοντας μια στιβαρή αρχιτεκτονική υλικοτεχνικής υποστήριξης», όπως λέγεται αρμοδίως. Κι αυτό σε μια ζώνη όπου όλα τα ιμπεριαλιστικά κέντρα (ΗΠΑ, Γαλλία, Κίνα, Ρωσία, Ινδία κ.ά.) απλώνουν πολεμικά τους μέσα πάνω και στους ανταγωνιστικούς διαύλους του κινεζικού «Δρόμου του μεταξιού» και του ευρωατλαντικού IMEC (σύνδεσης Ινδίας - ΕΕ).
Και σε Λίβανο, Λιβύη, Αδριατική
Στο μεταξύ, εκτός της «ASPIDES» και της «ΣΠΕΤΣΑΙ», άλλη φρεγάτα, η «ΛΗΜΝΟΣ» επιχειρεί στα ανοικτά της Λιβύης στο πλαίσιο της ευρωενωσιακής επιχείρησης «IRINI», και μια τρίτη, η «ΕΛΛΗ», στα ανοικτά του Λιβάνου, ενταγμένη στην επιχείρηση UNIFIL (με «καπέλο» ΟΗΕ ελέγχει το εμπάργκο όπλων στη Χεζμπολάχ). Αποστολή για την επικινδυνότητα της οποίας ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ήδη από τις αρχές Νοέμβρη του 2023, στο ελληνικό υπουργείο Αμυνας αποφασίστηκε, «ως μέτρο πρόληψης για την ασφάλεια του προσωπικού», η εκάστοτε μετέχουσα στην αποστολή φρεγάτα να επιχειρεί πέραν των 75 ναυτικών μιλίων από τις ακτές του Λιβάνου, «εκτός βεληνεκούς συγκεκριμένων πυραύλων και συστημάτων», όπως λένε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ευάλωτη σε άλλα όπλα.
Επίσης πλοία του ΠΝ είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμα να λύσουν κάβους για να ενταχθούν στις δυο μόνιμες ναυτικές δυνάμεις του ΝΑΤΟ που περιπολούν στη Μεσόγειο (οι SNMG2 και SNMCMG2), όπως και σε αυτές της ΝΑΤΟικής επιχείρησης SEA GUARDIAN με περιπολίες στην Ανατολική Μεσόγειο, σαν αυτές που ολοκλήρωσε πρόσφατα η φρεγάτα «ΑΙΓΑΙΟΝ» για να ενταχθεί αμέσως μετά στην προαναφερόμενη SNMG2, και να πάρει μέρος στη μεγάλη άσκηση του ΝΑΤΟ στην Κεντρική Μεσόγειο και την Αδριατική «Neptune Strike».
Η άσκηση ξεκίνησε στις 24/10 και ολοκληρώνεται σήμερα με τη συμμετοχή και αεροπλανοφόρων της λυκοσυμμαχίας («USS Harry S Truman», «HMS Prince Of Wales», «ITS Cavour»). Τα σενάρια που δοκιμάζονται, για τον έλεγχο θαλασσίων διαύλων και την αντιμετώπιση αντίπαλων μέσων, απλώνονται από την Κεντρική Μεσόγειο και την Αδριατική Θάλασσα μέχρι τη Βόρεια και τη Βαλτική Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένων αεροπορικών επιχειρήσεων σε όλη την Κεντρική Ευρώπη. Μετέχουν συνολικά περίπου 20 σκάφη επιφανείας και υποβρύχια, τμήματα Ειδικών Δυνάμεων, πολυάριθμα αεροσκάφη και περίπου 15.000 προσωπικό.
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 31102024
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου